Logo
Nevíte si rady? Zavolejte.
Denně 8-20 hod
0 ks
za 0,00 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
  1. Úvod
  2. E-KNIHY
  3. Zápisky Paula Bruntona: Svazek 4/1 Meditace

Zápisky Paula Bruntona: Svazek 4/1 Meditace

E-kniha

Meditace Do hloubky rozpracovaná studie čtvrté kategorie ze Zápisků Meditace, je podnětnou výzvou k nejintimnějšímu dobrodružství lidské duchovnosti, ... celý popis
Dostupnost
Skladem
Nejsme plátci DPH
69,0 Kč
ks
Číslo produktu:EZ04.1
EAN kód:9788088257103
Nakladatelství:AURA PB
Formát E-knihy:EPUB, MOBI, PDF
ISBN:978-80-88257-10-3
Rok vydání:2017
Doprava:Zdarma
Kompletní specifikace

Meditace

Do hloubky rozpracovaná studie čtvrté kategorie ze Zápisků Meditace, je podnětnou výzvou k nejintimnějšímu dobrodružství lidské duchovnosti, k přímému zažití vlastní duše. P.B. se přehledně soustřeďuje na námět, pro jehož mimořádnou znalost byl široce uznáván již jako mladý muž, vysvětluje účel a význam meditace, poskytuje neobvykle bohatou pestrost vyzkoušených a osvědčených technik a objasňuje potencionální nebezpečí meditace a také, jak se jim vyhnout. Tato část bude velmi užitečná, jak pro začátečníky tak pro středně pokročilé. Bude asi uvítána i pokročilými žáky v meditaci, stejně jako těmi, kdo meditaci vyučují. Pokrok v meditaci, pronikání do nitra do stále hlubších a uspokojivějších úrovní vnitřní skutečnosti, je zde rozlišen na "elementární" a "pokročilá" cvičení.


Ukázka z díla:

CVIČENÍ POZORNOSTI

1

Ačkoliv každý musí začínat s prováděním meditace jako s něčím, co je praktikováno v určité době, musí končit tím, že ji učiní základním pozadím pro celý svůj život. Dokonce i pod tlakem nevyhnutelných vnějších zaměstnání by měla stále pokračovat jako filmové plátno, na němž se pracovní činnosti objevují.

2

Neustále udržujte vzpomínku na to, abyste pozorovali sami sebe, hlídejte se, abyste si byli vědomi toho, o čem přemýšlíte, co cítíte, říkáte nebo děláte. Toje jedno z nejcennějších cvičení Cesty.

3

Nechť člověk dělá cokoli, náhle ustat v nepřipraveném okamžiku a v nepředvídané pozici se stává užitečným cvičením, když je to každý den několikrát opakováno. Je nutné udržet celé tělo přesně upevněno právě v té pozici, kterou zaujímalo v onom okamžiku. Dokonce i výraz na tváři a myšlenku v mysli musí být zachovány. To je jedno ze cvičení "Uvědomování si", ta mohou být prováděna při sezení, chůzi, práci, jídle nebo pohybu.

4

Toto cvičení sebepozorování je cvičením každého dne a každého okamžiku, neboť pronikání negativních nálad a destruktivních myšlenek je také každodenní a ustavičné.

5

Meditace při chůzi: Cvičení meditace může pokračovat dokonce i při chůzi. Je prováděno pomalým, důstojným způsobem, začíná pravou nohou a nejdříve se při výdechu dotkne pata země, potom se pokračuje rytmicky, pomalu umírněným krokem - beze spěchu a bez otáčení hlavy vpravo a vlevo. Mnich , kterého jsem viděl, kráčel s hlavou sehnutou a díval se na zem. Bylo to v Thajsku.

6

Nakonec nebude aspirant dělat rozdíl mezi každodenní běžnou činností a obdobím meditace - neboť jeho celý život se stane jednou neustálou meditací. Jeho činy se budou potom odehrávat v její atmosféře. Ale na počátku musí tento rozdíl dělat.

7

Když jdete za svojí každodenní prací ve svém životě a ve vztazích k ostatním lidem, v hodinách dřiny a skutečně v každém okamžiku svého života pamatujete na Nadjá.

8

Cesta "cvičení pozornosti" v buddhismu, cesta záměrného uvědomování si každého fyzického činu zcela odděleně od činu samotného, vytváří stav rozdílný než u běžných lidí, kteří třeba zevně vykonávají stejnou činnost. Vyvíjí koncetraci a uvědomování si že je to on, kdo praktikuje cvičení. Běžný člověk je ztracen v samotné činnosti, v samotné myšlence, v samotné řeči a uvědomuje si je odděleně. "Cvičení pozornosti" přináší vědomou odpovědnost za to, co je vykonáváno, myšleno a říkáno zcela odděleně od toho, co je pozorováno a slyšeno. Cvičícího rozjasňuje zevnitř s intenzivní koncentrací. Toto je mentální kázeň praktikovaná denně buddhistickými mnichy a užitečná pro ostatní hledající.


Obsah knihy

KapitolaStrana
Předmluva vydavatelů7
1.PŘÍPRAVA11
Důležitost meditace11
Správný způsob meditace27
Úrovně ponoření40
Plody, účinky meditace55
Nebezpečí a jak se jim vyhýbat76
2.MÍSTO A PODMÍNKY93
Časová období pro meditaci93
Vhodná místa pro meditaci 101
Osamělá meditace oproti skupinové meditaci                                          
110
Meditační pozice116
Další fyzičtí činitelé126
Správný mentální postoj133
Pravidelnost cvičení147
Zakončení meditace153
3.ZÁKLADNÍ ZÁSADY156
Zastavte toulající myšlenky156
Prázdnota není cílem164
Cvičte soustředěnou pozornost167
Rúzné druhy cvičení186
4.MEDITATIVNÍ ÚVAHY194
Stezka inspirovaného intelektu194
Cvičení sebezkoumání199
Cvičení morálního sebezlepšování222
5.SCHOPNOSTI PŘEDSTAVIVOSTI231
Vizualizace231
Symboly238
Gurujóga247
6.MANTRY, SLAVNOSTNÍ PROHLÁŠENÍ252
Mantry252
Slavnostní prohlášení267
7.CVIČENÍ POZORNOSTI, MENTÁLNÍ KLID287
Cvičení pozornosti287
Mentální klid290

 

Z anglického originálu "Meditation" vydaného v roce 1986, přeložily: Ing. Růžena Formánková, Antonie Krejčová, Michala Michalová, Olga Palková. Obálku navrhla Jane Clayová, foto Vítězslav Jurečka. Jako E-knihu v roce 2017 vydalo nakladatelství AURA PB.

Zboží zařazeno v kategoriích
© paulbrunton.org © paulbrunton.cz
Vytvořeno na Eshop-rychle.czEshop-rychle.cz
Zpracování osobních údajů můžete ovlivnit úpravou svých preferencí ochrany soukromí.