Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu také pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli upravit odkazem ve spodní části stránek.


Úvod » E-knihy » Zápisky Paula Bruntona: Svazek 16. Osvícená mysl * Božská Mysl


        

Zápisky Paula Bruntona: Svazek 16. Osvícená mysl * Božská Mysl

E-kniha

Novinka

skladem

 

Dostupnost: skladem
Číslo produktu: EZ16
Nakladatelství: AURA PB
Formát E-knihy: EPUB, MOBI, PDF
ISBN: 978-80-88257-49-3
Rok vydání: 2017
Doprava: Zdarma
EAN kód: 9788088257493
naše cena:
69,0 Kč (2,8 EUR)

do košíku:
  ks  

Osvícená mysl * Božská mysl

Do hloubky rozpracované poslední čtyři kategorie ze Zápisků. Tento svazek, kterým vrcholí Zápisky Paula Bruntona, předkládá definitivní popis "Osvícení" a zkoumá principy, které jsou jeho základem. Pojednává s bezpříkladnou jasností o rozdílnostech mezi inspirovanou lidskou a božskou identitou, dokonale osvětluje pevný cíl duchovního vývoje a poskytuje měřítko, kterým se má hodnotit tvrzení o "spojení s Bohem" . Dokonale rozebírá pojem Světová Mysl v Individuální Mysli a předkládá něco, col ze rozpoznat jako přímý popis "zasvěcence". Popis onoho cíle, který dává smysl duchovní touze a který den za dnem inspiruje nepřetržitou inteligentní snahu o získání trvalé a skutečné seberealizace. Zde vidíme moudrost, která je fakty spíše řízena než poněcována, klid který události spíše chápe, než by je přehlížel a duchovní zralost realizovanou v užitečné praktičnosti, spíše než aby s ní byla v rozporu.

 


Ukázka z díla:

BŮH JE V ČLOVĚKU

1

"Bůh ve slunci je já ve mně" - toto, jadrně řečeno, je základem vztahu člověka k Božství. K vysvětlení toho by byla zapotřebí celá kniha, celý život k získání přímé zkušenosti této pravdy jako insightu.

2

Ze spousty důkazů zjišťujeme, že vesmír není neinteligentní, a že proto existuje Univerzální Mysl s ním spřízněná - to znamená, spřízněná s námi, kteří jsme součástí celku.

3

Může se klidně říci, na jedné straně jsem spojen s Bohem, na druhé se světem, ale obě spojení jsou vysoce důmyslnými idejemi. Bůh je doslova ve mně. jeho "já" umožňuje mé "já". Můj vlastní pocit bytí je pohroužen do archetypní myšlenky Boha.

4

Individuální mysl nejen že existuje ve světové Mysli, ona je zrozena ze Světové Mysli.

5

Metafora, použitá Ježíšem, Syn a Otec, má upozornit na to, že člověk ve svém vnitřním jáství byl zrozen a je stále spojen s Vyšší Silou, Bohem.

6

Nejniternější bytí člověka a kosmu je vždy v klidu, a jediné. Vtělené bytí obou je vždy v pohybu, a je dualistické. Vnitřní je Skutečné, Neměnné; druhé je Jev, a podléhá hře dvou protichůdných, avšak vzájemně se prolínajících činorodých sil. Protože prvé je jádrem vědomí a inteligence, nazývám je Myslí. Ta je bez tvaru, nekonečná a pro člověka nedotknutelná, ale protože ona je, mohou se objevovat vesmíry, mohou se rozpínat, rozpadat se a reinkarnovat. Tato činnost je přímým důsledkem síly první jsoucnosti, která se projevuje a kterou nazývám Světovou Myslí. Z ní nepřetržitě proudí energie, která je v srdci každého atomu, životní síla, která je v srdci každého člověka. Světová Mysl a Mysl jsou pro nás dvojím aspektem Boha jako dvě strany mince - nepřikrášlená a prostá, snadno pochopitelná metafora Boha. Lidská bytost čerpá dech, existuje a uvažuje vědomně jedině díky této souvztažnosti. Jestliže se člověk prohlašuje za ateistu, vidí sebe jen jako živočicha a zamítá jakýkoli božský základ pro svou mysl, tím jen potvrzuje selhání ze své vlastní strany: nedokázal hledat a nalézt, nebo kvůli předsudku - to jest, kvůli předem utvořenému úsudku - hledal špatně. Ježíš v této věci uvedl dva druhy pomoci: hledejte nejprve království nebeské a hledejte ho v nitru. Možnost vyzkoušet tuto pravdu, že člověk je spřízněn s Bohem, je každému otevřená. Když však nevnese do svého úsilí určité kvality, jako jsou trpělivost a pokora, může být cesta příliš tvrdá a výsledek přinese jen zklamání.

7

Něco z oné Mysli je v nás - tak jako rodič zanechává určité dědictví v dítěti - ale současně jsme i my v oné mysli.



Obsah knihy

Kapitola Strana
Předmluva vydavatelů

Část 1: Světová Mysl v individuální mysli
1.   
Jejich setkávání a vzájemné prolínání                                                 
15
Bůh je v člověku 15
Člověk není, nestává se, Bohem 23
Falešná představa o "Boží Inkarnaci" 36
2. Osvícení, které je trvalé 47
Záblesky a trvalá realizace 49
Náhlé nebo postupné? 55
Osvícení přichází klidně 59
Přirozenost dosažení 60
Stupně dosažení 61
Nedualita, sahadža, insight 65
Vědomý transcendentální spánek 74
Individualita zůstává 76
Svět pokračuje 83
Všeobecné účinky osvícení 86
3. Mudrc 98
Rod mudrců 100
Poznámky o některých osvícencích 106
Rozdílnost v dosažení, ve vyjadřování 113
Moudrost nad blažeností 119
Kvality, charakteristiky mudrce 123
Jen Bůh je dokonalý 148
Mudrce nelze snadno rozpoznat 151
Odloučenost, soukromí, mlčenlivost 157
Mudrc je obvykle nepochopen 166
Mudrci zasluhují úctu 174
4. Mudrcova služba 179
Plné ztotožnění se s úkolem 179
Pomoc, kterou mudrc poskytuje 191
Účinky mudrcovy přítomnosti 205
Mudrc jako katalyzátor vyšších sil 217
Mudrc pracuje přímo jen s několika žáky 223
5. Vyučující mistři, žákovství 227
Vyučující a nevyučující osvícenci 227
Rady a varování těm, kteří by chtěli být učitelé 232
Hodnota kvalifikovaného učitele 238
Hledání mudrce 245
Přístup k mudrci 248
Předpoklady pro žákovství 249
Vztah učitel - žák, obecně 253
Mistr je symbolem Nadjá 255
Pravý vztah je vnitřní 260
Poslední úsek žákova studia 287
Část 2: Světová idea
1. Boží řád vesmíru 293
Význam účel, inteligentní řád 293
Nejvzšší "správnost" událostí 297
Povaha světové ideje 301
Světová idea je největším determinantem 308
Jedinečnost, ne-dvojnost 310
K otázce "proč" o "stvoření"
Vesmír jako vyzařování (emanace) Skutečnosti 316
2. Změna jako univerzální aktivita 325
Vše se mění 325
Metafyzický pohled na univerzální změnu 328
3. Polarity, komplementy a duality vesmíru 331
Paradox, dualita, nedualita 331
Protiklady vytvéřejí vesmír 334
Cyklický rozvoj, zvrat 343
Spirálovitý pohyb vesmírného proudu 349
4. Pravdivá idea člověka 353
Člověk je více než živočich 353
Božská podstata člověka 361
Smysl lidského života 363
Poznávání světové ideje prostřednictvím záblesků 370
Spolupráce se světovou ideou 372
Světová idea řídí evoluci 377
Cílem evoluce není splynutí 388
Část 3: Světová mysl
1. Coje Bůh? 399
Různé chápání Boha 399
Je bůh dobrý, vědomý? 403
Bůh mimo konečné chápání 405
Uctíváme Boha v činnosti 408
2. Přirozenost Světové Mysli 412
Atributy, charakteristiky, síly 412
Jako zdroj všeho 417
3. Světová Mysl a její "tvoření vesmíru" 423
Jak? 423
Proč? 427
Rozlišení světové Mysli a Mysli 429
Část 4: To jediné
1. Absolutní Mysl 435
Pouze mysl Je 435
Úrovně, fáze, funkce Mysli 440
Poznávání proč 442
Skutečno jako existující ze sebe sama, transcendentní, jedinečné 494
Skutečno jako neměnitelné 447
Skutečno jako Prázdnota 450
Skutečno jako Vědomí 453
2. Náš vztah k Absolutnu 456
Nedostatečnost lidské symboliky 456
Informace mají přesto svou hodnotu 464
Skutečnost se odhaluje prostřednictvím Nadjá 468
Meditace na Mysl 475
Nejvyšší "zkušenost" 481

 

Z anglického originálu "Enlightened Mind, Divine Mind" vydaného v roce 1988, přeložily: Ing. Růžena Formánková, Antonie Krejčová, Marie Marešová, Milada Michalová, Olga Palková. Obálku navrhla Jane Clayová, foto Vítězslav Jurečka. V roce 1997 vydalo nakladatelství IRIS RR, 496 stran.

NÁZORY A DOTAZY NÁVŠTĚVNÍKŮ

Nebyl zatím přidán žádný názor. Přidejte svůj názor nebo dotaz jako první.