Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu také pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli upravit odkazem ve spodní části stránek.

Kontakt

Doprava a platba

Nadační fond

Nakladatelství


 

 

 

 

 



Úvod » Knihy » Zápisky Paula Bruntona: Svazek 16. Osvícená mysl * Božská Mysl


        

Zápisky Paula Bruntona: Svazek 16. Osvícená mysl * Božská Mysl

Akce

skladem

 

Dostupnost: skladem
Číslo produktu: Z16
Kniha: Vázaná A5
Nakladatelství: IRIS RR
ISBN: 80-85888-15-7
Rok vydání: 1997
Doprava: od 39kč
EAN kód: 8085888157
Běžná cena 249,0 Kč (10,0 EUR)
naše cena:
149,0 Kč (6,0 EUR)

do košíku:
  ks  

Osvícená mysl * Božská mysl

Do hloubky rozpracované poslední čtyři kategorie ze Zápisků. Tento svazek, kterým vrcholí Zápisky Paula Bruntona, předkládá definitivní popis "Osvícení" a zkoumá principy, které jsou jeho základem. Pojednává s bezpříkladnou jasností o rozdílnostech mezi inspirovanou lidskou a božskou identitou, dokonale osvětluje pevný cíl duchovního vývoje a poskytuje měřítko, kterým se má hodnotit tvrzení o "spojení s Bohem" . Dokonale rozebírá pojem Světová Mysl v Individuální Mysli a předkládá něco, col ze rozpoznat jako přímý popis "zasvěcence". Popis onoho cíle, který dává smysl duchovní touze a který den za dnem inspiruje nepřetržitou inteligentní snahu o získání trvalé a skutečné seberealizace. Zde vidíme moudrost, která je fakty spíše řízena než poněcována, klid který události spíše chápe, než by je přehlížel a duchovní zralost realizovanou v užitečné praktičnosti, spíše než aby s ní byla v rozporu.


Ukázka z díla:

BŮH JE V ČLOVĚKU

1

"Bůh ve slunci je já ve mně" - toto, jadrně řečeno, je základem vztahu člověka k Božství. K vysvětlení toho by byla zapotřebí celá kniha, celý život k získání přímé zkušenosti této pravdy jako insightu.

2

Ze spousty důkazů zjišťujeme, že vesmír není neinteligentní, a že proto existuje Univerzální Mysl s ním spřízněná - to znamená, spřízněná s námi, kteří jsme součástí celku.

3

Může se klidně říci, na jedné straně jsem spojen s Bohem, na druhé se světem, ale obě spojení jsou vysoce důmyslnými idejemi. Bůh je doslova ve mně. jeho "já" umožňuje mé "já". Můj vlastní pocit bytí je pohroužen do archetypní myšlenky Boha.

4

Individuální mysl nejen že existuje ve světové Mysli, ona je zrozena ze Světové Mysli.

5

Metafora, použitá Ježíšem, Syn a Otec, má upozornit na to, že člověk ve svém vnitřním jáství byl zrozen a je stále spojen s Vyšší Silou, Bohem.

6

Nejniternější bytí člověka a kosmu je vždy v klidu, a jediné. Vtělené bytí obou je vždy v pohybu, a je dualistické. Vnitřní je Skutečné, Neměnné; druhé je Jev, a podléhá hře dvou protichůdných, avšak vzájemně se prolínajících činorodých sil. Protože prvé je jádrem vědomí a inteligence, nazývám je Myslí. Ta je bez tvaru, nekonečná a pro člověka nedotknutelná, ale protože ona je, mohou se objevovat vesmíry, mohou se rozpínat, rozpadat se a reinkarnovat. Tato činnost je přímým důsledkem síly první jsoucnosti, která se projevuje a kterou nazývám Světovou Myslí. Z ní nepřetržitě proudí energie, která je v srdci každého atomu, životní síla, která je v srdci každého člověka. Světová Mysl a Mysl jsou pro nás dvojím aspektem Boha jako dvě strany mince - nepřikrášlená a prostá, snadno pochopitelná metafora Boha. Lidská bytost čerpá dech, existuje a uvažuje vědomně jedině díky této souvztažnosti. Jestliže se člověk prohlašuje za ateistu, vidí sebe jen jako živočicha a zamítá jakýkoli božský základ pro svou mysl, tím jen potvrzuje selhání ze své vlastní strany: nedokázal hledat a nalézt, nebo kvůli předsudku - to jest, kvůli předem utvořenému úsudku - hledal špatně. Ježíš v této věci uvedl dva druhy pomoci: hledejte nejprve království nebeské a hledejte ho v nitru. Možnost vyzkoušet tuto pravdu, že člověk je spřízněn s Bohem, je každému otevřená. Když však nevnese do svého úsilí určité kvality, jako jsou trpělivost a pokora, může být cesta příliš tvrdá a výsledek přinese jen zklamání.

7

Něco z oné Mysli je v nás - tak jako rodič zanechává určité dědictví v dítěti - ale současně jsme i my v oné mysli.



Obsah knihy

  Kapitola Strana
  Předmluva vydavatelů  
     

Část 1: Světová Mysl v individuální mysli  
     
1.   
Jejich setkávání a vzájemné prolínání                                                 
15
  Bůh je v člověku 15
  Člověk není, nestává se, Bohem 23
  Falešná představa o "Boží Inkarnaci" 36
2. Osvícení, které je trvalé 47
  Záblesky a trvalá realizace 49
  Náhlé nebo postupné? 55
  Osvícení přichází klidně 59
  Přirozenost dosažení 60
  Stupně dosažení 61
  Nedualita, sahadža, insight 65
  Vědomý transcendentální spánek 74
  Individualita zůstává 76
  Svět pokračuje 83
  Všeobecné účinky osvícení 86
3. Mudrc 98
  Rod mudrců 100
  Poznámky o některých osvícencích 106
  Rozdílnost v dosažení, ve vyjadřování 113
  Moudrost nad blažeností 119
  Kvality, charakteristiky mudrce 123
  Jen Bůh je dokonalý 148
  Mudrce nelze snadno rozpoznat 151
  Odloučenost, soukromí, mlčenlivost 157
  Mudrc je obvykle nepochopen 166
  Mudrci zasluhují úctu 174
4. Mudrcova služba 179
  Plné ztotožnění se s úkolem 179
  Pomoc, kterou mudrc poskytuje 191
  Účinky mudrcovy přítomnosti 205
  Mudrc jako katalyzátor vyšších sil 217
  Mudrc pracuje přímo jen s několika žáky 223
5. Vyučující mistři, žákovství 227
  Vyučující a nevyučující osvícenci 227
  Rady a varování těm, kteří by chtěli být učitelé 232
  Hodnota kvalifikovaného učitele 238
  Hledání mudrce 245
  Přístup k mudrci 248
  Předpoklady pro žákovství 249
  Vztah učitel - žák, obecně 253
  Mistr je symbolem Nadjá 255
  Pravý vztah je vnitřní 260
  Poslední úsek žákova studia 287
     
  Část 2: Světová idea  
     
1. Boží řád vesmíru 293
  Význam účel, inteligentní řád 293
  Nejvzšší "správnost" událostí 297
  Povaha světové ideje 301
  Světová idea je největším determinantem 308
  Jedinečnost, ne-dvojnost 310
  K otázce "proč" o "stvoření"  
  Vesmír jako vyzařování (emanace) Skutečnosti 316
2. Změna jako univerzální aktivita 325
  Vše se mění 325
  Metafyzický pohled na univerzální změnu 328
3. Polarity, komplementy a duality vesmíru 331
  Paradox, dualita, nedualita 331
  Protiklady vytvéřejí vesmír 334
  Cyklický rozvoj, zvrat 343
  Spirálovitý pohyb vesmírného proudu 349
4. Pravdivá idea člověka 353
  Člověk je více než živočich 353
  Božská podstata člověka 361
  Smysl lidského života 363
  Poznávání světové ideje prostřednictvím záblesků 370
  Spolupráce se světovou ideou 372
  Světová idea řídí evoluci 377
  Cílem evoluce není splynutí 388
     
  Část 3: Světová mysl  
     
1. Coje Bůh? 399
  Různé chápání Boha 399
  Je bůh dobrý, vědomý? 403
  Bůh mimo konečné chápání 405
  Uctíváme Boha v činnosti 408
2. Přirozenost Světové Mysli 412
  Atributy, charakteristiky, síly 412
  Jako zdroj všeho 417
3. Světová Mysl a její "tvoření vesmíru" 423
  Jak? 423
  Proč? 427
  Rozlišení světové Mysli a Mysli 429
     
  Část 4: To jediné  
1. Absolutní Mysl 435
  Pouze mysl Je 435
  Úrovně, fáze, funkce Mysli 440
  Poznávání proč 442
  Skutečno jako existující ze sebe sama, transcendentní, jedinečné 494
  Skutečno jako neměnitelné 447
  Skutečno jako Prázdnota 450
  Skutečno jako Vědomí 453
2. Náš vztah k Absolutnu 456
  Nedostatečnost lidské symboliky 456
  Informace mají přesto svou hodnotu 464
  Skutečnost se odhaluje prostřednictvím Nadjá 468
  Meditace na Mysl 475
  Nejvyšší "zkušenost" 481

 

Z anglického originálu "Enlightened Mind, Divine Mind" vydaného v roce 1988, přeložily: Ing. Růžena Formánková, Antonie Krejčová, Marie Marešová, Milada Michalová, Olga Palková. Obálku navrhla Jane Clayová, foto Vítězslav Jurečka. V roce 1997 vydalo nakladatelství IRIS RR, 496 stran.

NÁZORY A DOTAZY NÁVŠTĚVNÍKŮ

Nebyl zatím přidán žádný názor. Přidejte svůj názor nebo dotaz jako první.