Zápisky Paula Bruntona: Svazek 14. Inspirace a Nadjá
- Akce





- Podrobné informace
- Komentáře 0
- Zápisky Paula Bruntona: Svazek 14. Inspirace a NadjáSkladem119,0 Kč
Inspirace a Nadjá
Do hloubky rozpracovaná dvacátá druhá kategorie ze zápisků. Svazek Inspirace a Nadjá se zaměřuje na to, aby dramaticky vyzdvihl vědomý vztah mezi naším obyčejným jástvím a onou hlubokou úrovní naší vlastní mysli. Vysvětluje paradoxní povahu Nadjá, radí, jak nalézt zdroj inspirace a učinit z něj trvalou přítomnost, popisuje místa, kde se setkává lidské a božské. Objasňuje, že zdroj intuicí a inspirací je vlastně nejlepší částí člověka, je pravou individualitou, kterou P.B. nejčastěji nazývá Nadjá. Pozoruhodná krása těchto zápisků, jejich vzácná atmosféra důvěrnosti s boží přítomností oživují náš duchovní růst a jas; jejich praktické, prosté a působivé vedení jak rozpoznat, pěstovat a vytěžit co nejvíce ze všech krátkých okamžiků, kdy nové probuzení k naší duchovní skutečnosti inspiruje hlubokou důvěru a optimismus.
K "DEFINICI" NADJÁ
175
Existuje určitá životní síla, z níž odvozujeme své schopnosti a svou inteligenci. Je skrytá a nehmatatelná. Nikdo ji neviděl, ale každý, kdo uvažuje dosti hluboce, může vycítit, že existuje, vždy přítomná a vždy nám nápomocná. Je to Nadjá.
176
Je to nejvyšší krása za životem, kterou všichni lidé slepě a bezděčně hledají v různých vnějších tvarech, které pouze a jen krátce naznačují, prozrazují nebo oznamují její existenci.
177
Slovník jógy Ernesta Wooda definuje Nadjá takto:"Výraz navržený Dr. P. Bruntonem naznačuje, že svatý zdroj naší bytosti a základ našeho vědomí jsme stále ještě my, že je opravdu naším pravým jástvím. sanskrtský ekvivalent je adhyatma v Bhagavadgítě, kap.VII. a VIII." K učené definici Dr. Wooda bych rád dodal Kutastma, to, co je nad iluzí nebo mimo ni, a také zobrazení vznešenějšího prvku v člověku v Gítě, který řídí nižší já. Dále bych nevynechal Buddhovu transcendentní atmosféru dobré vůle všem bytostem.
178
Je to majestátnost jáství, které je magnetickým pólem přitahujícím nás k Dobru, Kráse, Spravedlnosti, Pravdě a šlechetnosti. Samo však je nad všemi těmito přívlastky, neboť je bez přívlastku, Nepopsatelné a nekonečné - což lidské myšlení nemůže pochopit.
179
Vnitřní i vnější život každého člověka je řízen skrytou entitou - Nadjá. Jen kdyby člověk dokázal správně vidět, spatřil by, že všechno svědčí o jeho přítomnosti a činnosti.
180
Pocítí, že někdy ho toto vznešenější já skutečně překrývá. To je doslova pravdivé. Proto je nazýváme Nadjá.
181
Když člověk v sobě odhalí skrytou sílu, která mu umožňuje být vědomým a myslit, odhalí svatého ducha, paprsek Nekonečné mysli, osvětlující jeho malou konečnou mysl.
182
Kdybychom mohli proniknout do hlubších oblastí osobnosti, do hlubší úrovně vědomí, našli bychom ve středu osobnosti stav, který je naprosto paradoxní, protože v jednom a témže okamžiku spojuje nejvyšší stupeň dznamického bytí a nejzazší stupeň statického bytí.
183
Je to trvalý základ člověka, jeho pravé já, na rozdíl od jeho pomíjivé osoby. Každý, kdo vstoupí do vědomí nadjá, vstoupí do bezčasovosti, do nádherného zážitku, kde neustálé změny radostí a bolestí končí v naprostém klidu, kde není známa lítost nad minulostí, netrpělivost s přítomností ani obava z budoucnosti.
184
Nic nemůže být člověku bližší než Nadjá, neboť je zdrojem jeho života, mysli i cítění. Nicméně, nic nemůže být od něho vzdálenější, neboť ono přesahuje všechny jeho důvěrně známé nástroje zkušenosti a vědomí.
Obsah knihy
Kapitola | Strana | |
Předmluva vydavatelů | 7 | |
1. | Intuice - její vznik | 13 |
Pěstování, rozvíjení intuice | 20 | |
Intuice a pseudointuice | 37 | |
Přenechte vládu intuici | 46 | |
Plody intuitivního života | 47 | |
Intuice a záblesk | 51 | |
2. | Inspirace | 54 |
Projev a vývoj inspirace | 56 | |
Inspirace jako čin Nadjá | 60 | |
Síla a omezení inspirace | 65 | |
Příklady inspirace | 69 | |
Vnitřní slovo | 70 | |
3. | Přítomnost Nadjá | 78 |
V každém ve všem vždy | 78 | |
Hodnota, důsledky přítomnosti Nadjá | 90 | |
K "definici" Nadjá | 100 | |
Nadjá a světová Mysl | 115 | |
Nadjá a ego | 119 | |
Centrální a univerzální | 124 | |
Odpověď kritikům | 129 | |
4. | Zasvěcení do mystických záblesků | 134 |
Záblesky jako součást přirozené životní zkušenosti | 137 | |
Důležitost záblesků | 143 | |
Opakování a trvání záblesků | 149 | |
Záblesky a Světlo | 152 | |
5. | Příprava na záblesky | 167 |
Jak navodit záblesk | 167 | |
Záblesk je v podstatě poskytování milosti | 180 | |
Přijetí záblesku a jeho pěstování | 184 | |
Okolnosti, které záblesku brání | 192 | |
6. | Zažití záblesku | 196 |
Jak záblesk přichází | 196 | |
Charakteristiky záblesků | 203 | |
Nadjá nahrazuje ego | 226 | |
Odhalení, blaženost, potvrzení | 228 | |
7. | Po záblesku | 243 |
Uchovejte si pocit vnitřní blaženosti | 243 | |
Možné, dostatečné negativní myšlenky | 248 | |
Trvalé důsledky | 250 | |
Známky pravosti | 266 | |
8. | Záblesky a trvalé osvícení | 275 |
Z anglického originálu "Inspiration and the Overself" vydaného v roce 1988, přeložily: Ing. Růžena Formánková, Antonie Krejčová, Marie Marešová, Milada Michalová, Olga Palková. Obálku navrhla Jane Clayová, foto Vítězslav Jurečka. V roce 1996 vydalo nakladatelství IRIS RR, 304 stran.